Teljeskörű online marketing tevékenység

Teljeskörű online marketing tevékenység alatt minden cégnél mást és mást értünk. Ugyanúgy, ahogyan nem akarunk mindenkinek eladni (legalábbis nem célszerű így definiálnia egyetlen cégnek sem a célcsoportját), úgy a marketing széles palettájáról sem kell minden eszközt bevetnie a cégeknek. Azt, hogy milyen részfeladatokból áll össze egy vállalkozás/cég marketing tevékenysége, az mindig a cégvezető távlati céljaitól és a marketingesek által szükségesnek vélt feladatokból tevődik össze. Sokszor számolnak be nekem a cégvezetők arról, hogy mekkora teher kerül a vállukról, ha jön végre egy csapat, akik segítenek rendszerezni, kordában tartani és előre vinni a komplett marketinget, miközben a havi riportolások, statisztikák készítése és a jövőbeli célok tervezése sem marad el.

Egy teljeskörű online marketing tevékenység az esetek többségében tartalmazza a cég weboldalának elkészítését/ráncfelvarrását, social media platformjainak napi szintű menedzselését, a hírlevelek tematikus összeállítását és kiküldését, valamint a Google Adwords és a Facebook hirdetések kreációját és kezelését napi/heti/havi szinten. Ehhez az én tevékenységem során még számos más napi szintű feladat is hozzájárul, mint például: influncerek feltérképzése és kiválasztása a cég tevékenységi körének és terjeszkedési ütemének megfelelően, havi akciók kitalálása, megfelelő médiafelületek kiválasztása, ha célunk nem csak saját tulajdonban lévő platformokon is hirdetni, a cégvezető személyes brandjének építése és talán még hosszasan sorolhatnám mi minden tartozik ebbe a „marketing kalapba”. A munkámban azt szeretem leginkább, hogy soha nincs két egyforma napon. Mindig az a legizgalmasabb, ha egy cég számára teljeskörű marketinget végezhetek, hiszen ebben a tevékenységben mutatkoznak meg leginkább az általam és a csapatom által elért fejlődések, változások.