A Facebook (Meta) platformja a közösségi média felületek közül a legjobban konvertáló platform.
Így amikor azt a véleményt hallod, hogy a “Facebook nem jó semmire, mert csak az idősek vannak rajta” ne hidd el. A hét éves pályafutásom során még nem találkoztam olyan üzleti Facebook oldallal, mely ne hozott volna vásárlást. Nekünk a legtöbb esetben a dolgunk, hogy a már meglévő konverziós átlagod megnöveljük, a cégvezető elképzelései szerint.
Persze ahhoz, hogy a platformon lévő felhasználókat vásárlásra ösztönözd, ahhoz elengedhetetlen a rendszeres kommunikáció az oldaladon. Nem fordulhat elő olyan, hogy a posztolás és a tartalommarketing a kedved szerint alakuljon vagy akár hónapokra leálljon. A folyamatosság és rendszeresség mellett a tartalom és annak minősége határozza meg, mennyire lesz sikeres vásárlást generáló eszköz a cégedben a Facebook. Teljesen másképp kezelünk és másként hirdetünk egy B2C és egy B2B piacon lévő céget.
Egy biztos, ezt a platformot nem szabad kihagyni a marketing stratégiából.
A cégeknek tapasztalataim alapján a legnagyobb fejtörést az okozza, hogy nem tudnak rendszeresen tartalmat gyártani illetve gyakran emellé még az is párosul, hogy a tartalmakat sem tudják konzekvens módon kitalálni.
Ezért a marketing szakmában megoldásként alkalmazzuk a kontent kalendárokat, melyben cégvezetőként pontosan ellenőrizni és kontrollálni tudod a létrehozott tartalmakat.
Marketingesként valójában a kedvenc feladataim egyike, amikor Facebook tartalmakat kell megterveznem és kiviteleznem. Mindig fantasztikus érzés látni, ahogy egy Facebook közösség épül- gyakran a nulláról és egyre aktivabbá válik.
Az elmúlt 7 év során több mint 32.000 kreatív posztot és tartalmat publikáltam, így azt hiszem nem véletlen, hogy a Facebook Reni becenév is rám ragadt. Oké, ennek talán az is az oka, hogy jobban tudom a közösségi irányelveket, mint a szeretteim szülinapját. :)